« Terug naar blog overzicht

10 Tips om uw conversie te verhogen

Het hebben van een website, betekent niet meteen dat uw website ook meteen succesvol is. Daarom is het belangrijk om uw conversie bij te houden. In dit artikel 10 tips om uw conversie te verhogen

1. Meten is weten

Voor het meten van de conversie heeft u een analyseprogramma nodig. Een uitstekende applicatie hiervoor is Google Analytics. Hiermee kunt u exact bijhouden wie er op uw website komen, waar ze vandaan komen, welke pagina’s het meest bezocht worden, etcetera.
Het is een gratis programma die u voorziet van de informatie die u nodig heeft. De software kunt u gratis via een script installeren op uw website (vraag uw webdesigner of ons om hulp!). De rapportages hiervan kunt u per periode opslaan als een Excel- of PDF-bestand.

2. Hou het eenvoudig

Hoe makkelijker het voor bezoekers is om iets te kopen op uw website, hoe meer u zult verkopen hoe minder u te maken krijgt met volle , maar verlaten winkelwagentjes. Zorg dat uw producten eenvoudig gevoonden en besteld kunnen worden.

3-    3 -  Vraag om feedback

Houd regelmatig een online enquete, waarin u de bezoekers van uw site meerkeuze vragen voorlegt over het bezoek aan uw site. Hoe ervaren ze de navigatie, laadt de website snel genoeg , zijn er genoeg betaalmogelijkheden?

4-    4 -  Gebruik echt reacties van klanten

Ontvangt u positieve reacties van klanten? Vraag dan toestemming om deze op uw website te plaatsen.

5-    5 - Leer van uw concurrenten

 

Bekijk hoe uw concurrenten bezoekers omzetten in kopers door regelmatig hun websites te bezoeken. Hoe ziet hun website eruit? Hoe navigeert de bezoeker door de website? Hoe kan de bezoeker afrekenen?

6-    6-  Gebruik simpele invul formulieren

Zorg dat er in de invulvelden niet te veel vragen worden gesteld , formulieren met meer dan 5 vragen zijn eingelijk al te lang. Ook hier geldt: hoe meer tijd en moeite bezoekers moet besteden , hoe sneller ze afhaken.

7-    7- Wek vertrouwen met uw site

 

Er zijn meerdere manieren om uw website een betrouwbare uitstraling te geven. Heeft u een webwinkel? Dan vormt de certificering van Thuiswinkel Waarborg een garantie dat u voldoet aan wet-,regelgeving en de gedragscodes van www.thuiswinkel.org .Hiernaast maakt een pagina met namen en logo’s van uw partners of klanten ook altijd een goede indruk.

8-    8- Zorg voor duidelijkheid

Een bezoeker zal binnen enkele seconden (maximaal 7) beslissen of jouw website de moeite waard is. Zorg dus dat metteen duidelijk is wat jouw site onderscheidt van je concurrenten

9-    9- Houd trends in de gaten

Weet wat er momenteel speelt . Gebruikt hierbij uiteraard zoekmachines als google en social media zoals : Facebook , Twitter

10- Zorg voor een strak design

Het is algemeen dat een website in slechts enkele seconden bekeken word , hierdoor moet je site dus in een keer opvallen!